Het online dorpsplein van het socialemediaburo.be

deel dit verhaal via

Nie gaan, dá ga nie!  That’s the spirit van Titeca Accountancy, waarmee onze experten dagdagelijks in dialoog gaan en co-ondernemen met de klant-ondernemer. 

 

Trots op de vele klanten die niet bij de pakken bleven zitten, laten we hen in de reeks ‘Ondernemershelden van Titeca’ graag aan het woord, want, ook als het even moeilijk gaat, moeten we vooral ‘doen en deuredoen’! 

Hoe gaat het ermee?

 

We vroegen het aan klant-ondernemer Nadja Desmet, oprichtster in 2016 van het socialemediaburo.be, dat in 2018 door Unizo werd uitgeroepen tot beloftevolle West-Vlaamse KMO van het jaar.

  

“Persoonlijk goed, ik ben (nog) gezond.  Businesswise: spannend!…  Sinds de start van de lockdown, zagen we een enorme boost in het gebruik van sociale media.  Veel meer dan voorheen werd het ‘online dorpsplein’ zoals ik ‘sociale media’ noem, dé place to be om elkaar te ‘ontmoeten’ en nieuws met elkaar uit te wisselen, ook op zakelijk vlak.  Aanvankelijk zag het ernaar uit, dat wij met het Sociale Media Buro, alle troeven in huis hadden om te kunnen genieten van het succes van deze vorm van online communicatie.”

"Je bent wat je deelt!  Sociale media werkt vooral voor een organisatie die vertrouwen heeft in haar eigen medewerkers”

WMe_46_K1024_NadjaDesmetSocialeMediaBureau_001.jpg

Werken van thuis uit de nieuwe toekomst?

 

“Voor heel wat bedrijven was het aanvankelijk een heuse organisatie om alles IT-gewijs klaar te stomen voor thuiswerk. Niet voor het Sociale Media Buro.  Ons ganse bedrijf draait in de ‘cloud’ en reeds van bij opstart, werken wij vanuit onze eigen woning en als ‘digital nomad’ op verschillende werkplekken.  

 

Dankzij onze groei konden we onze dienstverlening uitbreiden met video-opnames en live-uitzendingen.  Zo namen we een 2-tal jaar terug onze intrek in een geluidsdichte studio met vaste internet-bekabeling.  Deze ruimte is ook ideaal voor klanten die in team een opleiding willen volgen.

 

Flexibiliteit is key en telewerk zal bij ons steeds tot één van de mogelijkheden blijven behoren.”

 

 

Welk effect had de lockdown op jullie zaak?

 

“Sinds de lancering van ‘Someflex’ in 2019, een online leerplatform met een onbeperkt aanbod van opleidingen over alles van sociale media, waren wij perfect gepositioneerd om ondernemers snel en efficiënt op weg te helpen met het inzetten van deze tools in communicatie met hun klant.

 

Enthousiast wilden we zoveel mogelijk ondernemers laten genieten van de voordelen van onze diensten.  Daarom boden we de eerste 4 weken van de lockdown, heel wat gratis webinars aan.  En ja, met resultaat: ons aantal unieke volgers schoot razendsnel de hoogte in! 

 

Met de wetenschap dat eenieder sneller beslist als er een ‘sense of urgency’ is, bieden we nu als tijdelijke corona-actie, een lidmaatschap van 3 maanden, aan.  Dit bleek alvast een schot in de roos te zijn!  Bovendien hebben we goed geluisterd naar de noden van de klant en ons assortiment aangevuld met korte webinars over zaken die nú extra in vraag zijn, zoals livestream en videopresentaties. Binnenkort komt er ook nog een uitbreiding over de nieuwste app, TikTok.

Wat is jouw ondernemers-tip?

 

“Het is duidelijk dat, terwijl sociale media vroeger veeleer iets ‘leuks’ was, intussen een onmisbare plaats heeft ingenomen op vlak van zakelijke communicatie. Er is een enorme online shift aan het gebeuren van zaken doen. 

 

Vandaag de dag is de vraag niet langer of je al dan niet een ‘believer’ bent in de kracht van sociale media.  Daarom is het van cruciaal belang om nu éxtra in te zetten op online branding en niet te snoeien in de budgetten voor opleidingen daaromtrent.  Mis de boot niet.  Maak van jouw medewerkers 'online ambassadeurs’ van jouw bedrijf en geniet van het immense bereik dat je daardoor – gratis - kan aanspreken via elk van hún sociale netwerken.”

Gerelateerde verhalen