Supercolor, proactief en snel innoveren rond nieuwe noden

deel dit verhaal via

Nie gaan, dá ga nie!  That’s the spirit van Titeca Accountancy, waarmee onze experten dagdagelijks in dialoog gaan en co-ondernemen met de klant-ondernemer. Wij ontzorgen jou en bieden oplossingen op maat voor allerlei uitdagende vraagstukken.

 

Trots op de vele klanten die niet bij de pakken bleven zitten, laten we hen in de reeks ‘Ondernemershelden van Titeca’ graag aan het woord, want, ook als het even moeilijk gaat, moeten we vooral ‘doen en deuredoen’!

 

 

Hoe gaat het ermee?

 

We vroegen het aan klant-ondernemer Michel Verheughe, zaakvoerder van Supercolor uit Merelbeke, gespecialiseerd in digital printing. 

 

“Nooit gedacht maar wij draaien op volle toeren, en hebben het drukker dan ooit.  Ons geluk is geweest dat wij de ernst van deze crisis van bij aanvang zeer juist hebben ingeschat.  Nog voor de lockdown, staken we met alle leden van het management, personeel en enkele bevriende klanten de koppen bij elkaar om te brainstormen hoe wij, als toeleverancier van de evenementensector, een langdurige sluiting van onze productie konden vermijden.” 

Welk effect had de lockdown op jullie activiteit?

 

“Sterke visuele communicatie is al 25 jaar de core-business van Supercolor. In het begin raakte ons orderboekje moeiteloos gevuld met bestellingen voor signalisatie i.f.v. de nieuwe veiligheidsmaatregelen.  Onze productie heeft dus nauwelijks stil gelegen.

 

Tussen 15.03 tot 15.04 deden wij nog slechts 5% van het soort werk dat we voorheen deden, want 95% van onze productie is in die periode event-gerelateerd… Toch is onze omzet fors gestegen t.o.v. dezelfde periode vorig jaar.”

 

 

Het Plan-B van Supercolor?

 

“De komst van corona deed de vraag op wereldvlak naar allerlei veiligheid- en beschermartikelen exponentieel stijgen. 

 

Met ons bestaande machinepark en know-how, hebben wij technisch alles in huis, voor het produceren van vloersignalisatie, plexischermen, scheidingswanden, handgel-dispensers, mondmaskers, enz.  

 

Voor de logistieke organisatie om onze producten bij de klant te installeren, kunnen we beroep doen op meer dan 100 ervaren medewerkers van de Panama Group. Zij zijn één van de grootste spelers in de eventsector en tevens klant van Supercolor sinds jaren. 

 

Uit onze gedeelde expertise en complementariteit is een partnership ontstaan onder de naam van 'Re-Cover' met een geheel aparte website en branding.”

 

 

 

 

 

Hoe maken jullie het verschil?

 

“Het is onze missie om efficiënte, ad-hoc maar duurzame oplossingen te bieden, om van ieders organisatie een veilige werkplek te maken.  Creativiteit en reactiviteit, zijn onze twee voornaamste troeven om ondernemers te helpen met een succesvolle heropstart. 

 

Dankzij ons netwerk van bestaande klanten konden we  meteen van start met het ‘veilig maken’ van alle bankfilialen van BNP Paribas Fortis, KBC, e.a. 

 

Ook de apotheeksector, stond onder druk om snel de nodige maatregelen te treffen.  Gelukkig konden wij de individuele apotheken verspreid over gans het land, bereiken via hun overkoepelende beroepsvereniging.  Op die manier informeren wij nu ook alle horecazaken via Unilever en de kapsalons bvb. via L'Oréal.”

 

Een positieve toekomst?

 

“Het continue uitvinden en creëren van nieuwe prototypes op maat voor ondernemingen die wij met Re-Cover kunnen vooruit helpen, is zeer boeiend.  Maar we blijven met beide voetjes op de grond: dit is en blijft een tijdelijke situatie.

 

Tegen eind juli zijn de meeste bedrijven en handelszaken terug volledig operationeel.  Intussen kunnen we met Supercolor alvast uitkijken naar de heropleving van de normale activiteiten zowel in de retail als in mindere mate de eventsector, zodat we na de zomer onze core-activiteiten kunnen hervatten.  We hebben hier wel lessen uit geleerd , maar die houden we nog even voor onszelf!”

"Proactief en snel innoveren rond nieuwe noden is de boodschap!"

Knipsel_Foto Re-Cover..jpg

Gerelateerde verhalen