Op 1 juli 2022 gaat de nieuwe samenwerking tussen Titeca pro accountants & experts en Accofides van start. En daarmee blijft de Roeselaarse accountancygroep haar missie sinds het prille begin in 1987 waarmaken. “Elke dag opnieuw helpen wij onze klanten verder ontplooien in hun kennis & ondernemerschap, onder het motto #samengroeien”, vertelt CEO Fabian Missinne. “En die ontwikkeling streven wij ook even vurig na voor onze 300 medewerkers. Als ondernemende organisatie is het onze ambitie om op een gezonde manier groei te blijven garanderen voor onze klanten en collega’s. Voor hen willen we steeds een stapje voor zijn in een snel veranderende wereld. Voor hen zoeken wij steeds naar de beste oplossingen. Voor hen blijven we voortbestaan. Investeren in een duurzame toekomst met gelijkgezinde, lokale partners maakt dat mogelijk.”
“De dromen van onze klanten en collega’s helpen realiseren, dat is wat ons drijft”, aldus Fabian Missinne. “Dat willen we op lange termijn blijven waarmaken door te investeren in kwaliteitsvolle diensten, verregaande expertise en digitale ondersteuning. En ook: door groots te zijn in de kleine dingen. Laat dat nu net ons grootste raakvlak zijn met Accofides. Dankzij dit nieuwe samengaan, kunnen wij nu al vanuit 13 kantoren in Vlaanderen persoonlijk co-ondernemen met onze klanten. Laagdrempelig en dichtbij. Dat geeft ons de kans om ondernemers écht te leren kennen, te begrijpen wat hen bezighoudt en mee te leven in hun verhaal. Want pas als je de dromen van je klant kent, kan je ze ook mee helpen verwezenlijken.
Ondernemen is buzze geven
“Op 1 juli 2022 start de samenwerking tussen Titeca en Accofides, het gevestigde Aalters accountancykantoor van businesspartners Nico Vandenhende en Tom De Vriese. “Samen met onze zes medewerkers ontzorgen wij onze klanten binnenkort trots onder de naam Titeca. Zelf zullen wij als twee complementaire partners het verhaal trekken”, vertellen Nico Vandenhende & Tom De Vriese. “We leerden CEO Fabian Missinne reeds in 2018 kennen. Wat ons toen al was bijgebleven, is zijn quote ondernemen is buzze geven. Toevallig ook het motto van Accofides. Het zaadje voor onze samenwerking was toen onbewust reeds geplant!”
Gedeeld DNA
“Dat buzze geven bleek lang niet het enige raakvlak te zijn. We leerden Titeca verder kennen als een warme organisatie die houdt van dromen realiseren, enthousiasme voelen, samen groeien en impact maken op een productieve, professionele en proactieve manier. Voor hun klanten en hun medewerkers. En laat dat nu ook net zijn waar wij met hart en ziel in geloven: het positieve in onze ondernemers naar boven halen, hen helpen zichzelf te ontplooien en hen energie geven om te ondernemen. En er zijn nog meer mooie overeenkomsten: door lokaal te verankeren, wil Titeca dicht bij haar klanten zijn. Dat vinden ze belangrijk, want ze zijn meer dan een boekhouder. Titeca is, net als wij, een vertrouwenspersoon, sparringpartner en persoonlijke co-ondernemer die naast haar klanten staat. Allemaal waarden die samenvloeien met ons eigen Accofides-DNA.”
Samen sterk
“Als kleiner kantoor is het een uitdaging om alles te kunnen en te kennen. Met een sterke groep achter ons, krijgen we de kans om dat te blijven realiseren voor onze klanten en medewerkers. Wij mogen onze collega’s nu nog meer mogelijkheden bieden om impact te maken, om hun kennis te vergroten en om leute in de job te hebben. Onze ondernemers kunnen vanaf nu bijkomend rekenen op een team van pro experts: een gespecialiseerd expertenteam met specifieke kennis over onder meer successieplanning, overnames, strategische businessplannen en financieringstechnieken. Alle deskundigheid die onze klanten in elke fase van het ondernemerschap nodig hebben, zit nu onder één dak. Dit alles geeft nog meer goesting om samen met onze klanten vooruit te gaan, om hen nog beter te ontzorgen en om hun doelen te verwezenlijken. Accofides heeft altijd op vooruitstrevende wijze de digitale kaart getrokken en vindt hierin een zoveelste match met Titeca, die ook fiere voortrekker is in het online ondernemen. Hierdoor kunnen wij die verregaande online ondersteuning blijven garanderen. Onze gelijklopende visie, ons complementair DNA en diezelfde drive voor vernieuwing bewijzen dat wij onze klanten in dit nieuwe hoofdstuk nog beter zullen kunnen bedienen.”